Vila... en halv dag.

Som sagt idag, fredag så blir det vila halva dagen. Vi betämde oss för att sova tills vi vaknar. Ladda inför eftermiddagspasset. Vi har ju trots allt kör 5 pass thaiboxning plus 1 pass löpning.
Total tid som vi tränat thaiboxning nu är hittills 12,5 timmar på 3 dagar. Det känns kan jag säga. På klubben där jag (Mange) tränar motsvarar det 4 veckors träning! Mycket träning för pengarna kan jag säga.

Finns inte så mycket att säga om gårdagen mer än att vi tog en taxi till ett snabbköp för att handla. Kostade 45 kr per skalle. Jo, vi har fått en ny svensk kille i thaigruppen. Mycket vältränad kis. Han kommer hänga med på en liten tripp på söndag.
Söndagar är träningsfria dagar så då tänker vi ta lite semester. Resan kommer bli en båttur till Phi Phi öarna där vi ska snorkla, bada, leka, äta, steka, och njuta. Även vår rumsgranne som är från Norge vill hänga på, så vi blir fyra stycken som slänger på sig badshortsen och plockar fram barnet inom oss.

Ingen av oss har än så länge inget vi gnäller över, mer än att jag (Mange) har ett par blåsor under mina klena vitemannsfötter. Inte så märkligt att de ömmar lite efter att steppande på mattan. Smalbenen och föttern blir lite svullna av allt sparkande på thaimitsarna. Men det är nog en vanesak, hoppas vi...
Fredrik har inga krämpor direkt. Han käde dock lite ömhet i framme vid skenbenet när han sprang igår. Ingen fara utan mer bara för att han inte sprungit ordentlige på en vecka.

Just det, sova tills vi vaknar var det ja. Jag (Mange) slog upp gluggarna kvart över sju... Ska dunka in lite bilder och försöka länka in en filmsnutt sedan blir det ryggläge en stund till. 

Hade lite sällskap av en ödla vid frukosten imorse. Han var inte intresserad av cornflakes...


Fredrik i grå shorts som klinchar med Erik i svarta shorts.
Fredrik lyckades med ett par fina kast.


Frontsparkar i 2 minuter, sedan, rundsparkar i 2 minuter, sedan
knän i två minuter, sedan boxning, sedan... Ja, och så lite arm-
hävningar eller situps där emellan.



Här skulle Johan Lagos trivas. mma-träning 5 timmar om dagen.
Allt med en äkta oktagon i ögonvrån.
MMA= Mixed martial arts. Blandad kampsport med både stående
och liggande fight.
Oktagon= buren i bakgrunden i vilken mma-fighter brukar äga rum.
Givetvis körs mma även i vanlig boxningsring, men oktagonen har
blivit känt världen över via UFC i USA.

 
Entreskylten till träningskampen.


En gång/gata inne på träningskampen. Exotiska växter, fåglar,
värme, sol, svett och ljudet från hård träning!


Ett mathak inne på kampen. Här har vi aldrig käkat. Vissa köper
matpaket här. D.v.s.  matkupong för t.ex. måltider under en vecka.
Dock så är det dyrare än att äta ute och jobbigare om man inte bor
inne på kampen. Mitt tips, köp inte matpack utan ät ute och få lite
distans till träningen och samtidigt möjlighet att se annat samt att
umgås lite med lokalbefolningen och andra i mer avslappnad miljö.


Morgonens frukostsällskap. Den hade tydligen redan ätit för han
eller hon stack rätt snabbt när jag skulle bjuda på flingor.

Svettas senare

/Mange & Fredrik

Kommentarer
Postat av: Måne

Hej!

Rätt grymt med 4 veckors träning på 4 dagar,haha tyckte jag va grym tar intensivpass på en timme här hemma haha:-)Ser ut typ precis som jag föreställde mig det:-) fan va kul med lite utflykter! desto mer vykort att hänga upp i hallen:-) Kram på er:-)Kämpa!

2010-03-05 @ 08:41:07
Postat av: Johanna

du är verkligen en träningsfreak, men en sak borde ni ta och kolla på innan ni lägger upp inläggen. stavningen. Ja, jag har ett tvångsymdrom som gör att jag gärna på pekar sådant.

2010-03-05 @ 11:26:21
Postat av: Mange

Kolla upp stavning... Mmm, det ska jag. Kan ju börja med ditt. En mening börjar alltid med stor bokstav. Ordet "påpekar" är ett ord och uttalas som ett ord och ska därför skrivas som ett ord och inte "på pekar". Bra så?



Kram

Mange

2010-03-05 @ 15:08:23
Postat av: Johan Lagos

Vad nice... Se till att träna på o ha så kul som möjligt... Bra bilder Mange...



vi ses

Johan L

2010-03-11 @ 15:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0