Tiden tickar och solen steker

Senaste dagarna har träningen varit lite lugnare. Dags att spara lite energi till lördag då det är dags för att faktiskt gå en fight.
Det blir thaiboxning, men med benskydd och där inga armbågar får användas. Dock få vi använda knäna.
Ingen vet i dagsläget vem vi får möta, men vi hoppas tränarna har bra koll så att de gör bra matchningar.
Det blir lite springa för att hålla kroppen igång, stretching och slå och sparka lite på säck för att köra lite teknik och kombinationer.
För min del (Mange) så har jag sparrats alldeles för lite, men får göra vad jag kan. Ser det mest som en rolig grej att testa en "riktigt" fight.

På lördag så är det grillkväll blandat med mma-turnering och thaiboxningsfighter. Kan bli en rolig kväll faktiskt.

Nu ska det springas lite, mest för att hämta ut lite mera pengar, sedan blir det att dra till TMT å hålla igång kroppen lite.

Njut av lite fler bilder så länge.


Tror detta är en del av det största templet i Chalong. Vi var så imponerade och ivriga att ta bilder samt att vår thailändska inte är så bra så vi glömde att fråga vad templet heter.


Stort och vacker, faaaast denna har jag nog redan lagt upp en gång tror jag. Nåja, vackert.


Tufft besök i träningsanläggningen. En bönsyrsa. Vad gäller snabbhet så är det nog ingen fighter i världen som klår denna filur. Minns när jag (Mange) såg en sådan under min tid som soldat i Kosovo. Det var en snabb jävel som plocka fjärillar som en blixt.


Tagen med fingret i syltburken. Ja, jag är en nyfiken människa. Detta är från gummiträden där de samlar in rågummi/latex. Jag kunde inte låta bli att fingra lite på det för att känna hur det känns. Hur det smakar ska jag undersöka senare.


Vitt kladd... rågummimassa alltså!


Denna smällarholk eller vad den nu kallas här nere används till att kasta i smällare i. Den finns precis utanför det stora Templet i Chalong. Enligt information så är det för att skrämma bort onda andar eller liknande. Man går dit, köper en remsa med smällare och vips så kan man vara lugn då man skrämt bort allt de onda. Erik som var med stog bredvid denna utan att veta vad det var. Stillsamt skulle han ta kort då smällarhelvetet brakade lös i holken. Onda andar skrämdes bort, men samtidigt höll de på att väcka en ond Erik som inte blev imponerad av denna buddistiska sed.

Hörs senare...


Kommentarer
Postat av: M&M

hej!

Va coolt med en smällarholk!, ah, vem gillar inte smällare, vi måste ju skaffa hem en sån:-)Tänk när tanterna ska hämta morgontidningen..Pang! tihi tihi

2010-03-25 @ 08:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0