Pervers groda och ond knoge

Som det nämnts tidigare så har Fredde haft problem med mittenknogen på högerhanden. Igår under ren boxningsträning fick han känningar av skadan igen. Efter att ha pratat med en kille som har en kompis med samma symptom så befarar vi att det kan röra sig om en spricka i benet ovanför knogen eller något knas med leden. Fredde ska iallafall åka till doktorn för att få knogen undersökt.
Hans träning kommer framöver få bestå av kondition och combat training som är både kondition och styrka/kroppkontroll. Ett pass som hålls av en f.d. Amerikansk Marinkårssoldat. En stenhård snubbe ska jag säga.
Bra övningar kör han. Ska ta med några till träningen i sverige.


Själv så är jag (Mange) fri från trassel. Tog sovmorgon idag (tisdag) kommer köra lite gym och sedan thaiboxning under eftermiddagen. Körde tokslut på mig igår. Åt dåligt under söndagen då jag var så mitt uppe i min promenad runt halva phuket så jag levde på vatten och energidryck. Skön liten promenad som gjorde området mindre främmande. Hann med en klippning också. Det var rätt kul när jag (Mange) satt mig frisörstolen och på svenska förklarade hur jag ville ha det. Bzzzzz, så satte han igång med trimmer och en kamm. Han avslutade allt med lätt ansiktsmassage och fintrimmning med rakkniv. Det blev hur bra som helst. Sedan kostade det därefter också. Hela 80 baht skulle han ha och det fick han. Rysligt dyrt. Inte ens 20 kr, haha. Det är ju ett underbart land det här!

Det finns massor med balla djur i det här landet. En ödla hade vi som frukostsällskap tidigare, sedan finns ju kobror, spindlar och annat skoj. Finns även en pervers groda som under flera dagar suttit i mitt badrumsfönster och tittat.

Nu ska det ätas och sedan tränas (otippat)




Pervogroda i badrumsfönstret.


Tur man inte jobbar som elektriker hemma. Då hade man nog förmodligen haft svårt att kopplaav när man ser det här.


Klippning och finputsning av småfjun med rakkniv. Säker lirare.


En del av den gata som går mellan Tiger Muay Thai och där vi bor.
Till höger är det en matbutik där vi köper lite mjölk eller annat gott.


Byggnadsställning helt i bambu och lite annat trä. Ingen metall här inte.


Lite nya hus som byggs alldeles nära träningskampen. Snyggt trä.

 

Kör hårt så hörs vi...

/Mange & Fredde

Kommentarer
Postat av: M&M

Hej! tihi söt kompis du har fått! Klart han vill smyglolla lite;-)Hoppas doktorn säger att fredde bara e lite mesig, sprickor e aldrig kul. fan har fortfarande ont i min hand efter 5 veckor.



Haha tror inte jag sett en byggnadsställning som inte varit i trä någonstans i världen utanför norden hahaha :-)Coolt, iväg på fler upptäcksresor:-) Kram :-*

2010-03-16 @ 08:34:46
Postat av: Syster

Pervopadda Hmm undra vad det säger om dig = D

Hoppas Polers inte har ngn stressfraktur el så ...

Av din beskrivning blir nästa jag sugen på thailand trots min starka tro på fosterlandet ... Hade best

2010-03-16 @ 13:10:07
Postat av: Syrran

Du ser ju ut som en thainisse i barret ps hälsa kalle stropp = D

2010-03-17 @ 13:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0